Impeller in elk geval uitgeruild voor nieuwe ( zaten toch wat scheurtjes in) en de motorkamer weer "gekuist". Local Tommy is al twee dagen op zoek naar nieuwe impellers. Waarschijnlijk nu zelf adres gevonden in Panama City bij Dimar. Naast een nieuwe mof ook voor de generator meteen onderdelen besteld in USA ( Dieselpartsdirect). Deze komen pas na 13/12 aan in Colon dus we liggen hier nog een weekje. Lokaal zijn in Portobelo wat supermarkjes, hardwarestores ,restaurantjes en een nieuwe bakker. ( en natuurlijk de "wereld beroemde " kerk met zwarte Christus voor alle criminelen). De pizza van Rico Rico was trouwens heerlijk. Vandaag het noordelijk fort beklommen.( pffpff) Drie niveaus waarvan de bovenste ( minimini Muiderslot) meer uitkijk is als verdediging. Impossant deze Spaanse verdedigingswerken voor de "goudroof" van Zuid America die veelal vanuit hier verscheept werd. In Portobelo zelf het goudpakhuis en de andere restanten van de verdedigingswerken. Kapitale investeringen indertijd. Bij Colombia Rosario eilanden isla Baru zojuist een Spaans galjoen gevonden. Geschatte waarde aan boord tussen de 800 miljoen en 10 miljard. En dat is er maar een van de vele van de "zilvervloot" Wij hebben daar ook gelegen maar niet gedoken op het rif. Zelfs bij 1% vindersloon had er wel een nieuw Hallbergje vanaf gekund. Gisteren bij Casa de Vela ( duitse zeilmaker) die pech maar verdronken. Die zit sinds 4 jaar hier en heeft naar eigen zeggen "helaas een stalen boot". "Alles roest onder je kont weg als je het niet dagelijks bijhoudt) . Hij heeft wel een hele mooie dinghyhoes( chaps) gemaakt voor zijn eigen dinghy.(chapeau) .
Ondanks het zeer trage internet hier, vandaag op de website van Asap-supplies ( UK) gekeken naar DZR (DeZincification Resistante) huiddoorvoeren, afsluiters en slangtules. Deze firma heeft als een van de weinige een hele collectie corrosievast messing ( CR gemerkt) dat echt tegen zeewater kan.(helft qua prijs van brons ) Ook mijn Zweedse "kwaliteitsboot" is uitgerust met "pisbakken"messing en bij Dekker staan ze je glazig aan te kijken als je hier naar vraagt. Op zoet water speelt het ook niet zo en de Oostzee is ook niet zo zout. Ga je vertrekken vervang ze dan alvast in Nederland. Volgende hellingbeurt gaan we maar alles nw. (16 st compleet ) Maar nu al nadenken over transport naar de Carieb. ( BTW/VAT free, transportcosts, importtax and salestax )st Maarten ??en onderweg daar oppikken.?
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenNiet echt een leuk Sinterklaascadeautje, maar zoals altijd hebben jullie het weer kunnen oplossen en worden er weer nieuwe plannen gemaakt.
BeantwoordenVerwijderenLeuk zo'n blog, hopen nog veel van jullie te lezen.
Groetjes vanuit Edam welke gelardeerd door miezerige regenbuitjes.
Vinken
Even een valse start, maar maakt gelijk een einde aan de maanden van " wat zal ik nu eens gaan doen" gevoel.
BeantwoordenVerwijderenJe kan ook kiezen voor Marelon huiddoorvoeren en afsluiters (forespar.com) om het ontzink probleem op te lossen.
Wanneer gaat de AIS weer aan of heeft de Blabber een hogere mast?
Groet uit Harlingen
Superleuk dat jullie nu bloggen!
BeantwoordenVerwijderen